Thursday, April 28, 2011

|MENIPU|DITIPU|

assalamualaikum..
hai..

korang penah kena tipu x?
mustahil lah tak pernah kan..mestilah pernah...sume org penah kne tipu kot...
kalau menipu plak aku tak nak lah bazirkan masa ak bertanya...sebab aku yakin 101% semua orang pernah menipu...kalau tak tipu orang lain pun mesti pernah tipu diri sendiri kan..hahahha...

aku??ermm..dua2 aku pernah..menipu dan ditipu...
menipu memang best...tapi bila ditipu? subhanallah..sakit giler hati nie..

pengalaman:

MENIPU
errmmm..ni masa zaman kecikkecik la...tak ingat plak bile, maybe dalam darjah 3 or 4 macam tu lah kot...aku tipu seisi family aku...waktu tu tyme puasa..aku cakap ak puasa, padahal sebenarnya tak pun...hahaha...aku da ciap makan, minum air lagi dalam bilik... mase aku tolong suap adik aku yang masa tu maybe dlm umur 3tahun makan...sesekali masuk jugak makanan tu dlm mulut aku..nasib baik adik ak tyme tu tak tau pape...so tak boleh la dye nak ngadu..hahaa..jahat tak aku?? opsss..bukan jahat..nakal...biasa lah..budakbudak kan??

DITIPU
oohhh nooo... terlalu banyak..mungkin aku ni terlalu BODOH, BANGANG atau BENGAP kot sebab tu aku mudah tertipu..ataupun aku ni dianggap terlalu baik dan mudah dipijak??whatever! nasib baik aku nie wanita besi, kuat,so banyak mana pun aku ditipu aku masih mampu berdiri disini sebagai seorang KONIE even ditipu buat aku rasa macam nak nangis, nak badmood, nak marah dan macam2 lagi lah yang aneh2 akan terjadi kat diri aku ni.. pengalaman paling perit ditipu pastilah soal hati dan perasaan..betul la cakapcakap orang yang soal hati dan perasaan tak boleh buat mainmain..
bila hati ni dah sepenuh hati menyayangi dia,seikhlas hati menerima dia, setulus hati mencintai dia...ruparupanya dia TIPU! dia sebenarnya sudah ada yang lain! katakata sayang dari mulut lelaki itu semuanya TIPU! *emo*
ok, sekian...

so, samasama la kita fikir...semanis manis madu rasanya kita MENIPU, sepahit pahit hempedu rasanya orang yang DITIPU tu...

karma sentiasa terjadi... sekali kita menipu, tak mustahil akan datang kita akan ditipu..

sini dulu...

wasalam...bubye~

No comments:

Post a Comment