Friday, April 22, 2011

ALHAMDULILLAH...| niat itu sudah ada |

niat apa yang aku cuba sampaikan ni? apa?apa?apaaaaa??hehe..pasti ada yg tertanya2 kan..niat nk berumah tangga kah? niat nak menimang cahaya mata kah? ish ish ish...
jangan korang ingat aku ni gatai sgt duk pikiaq pasai tu ja dlm hidup aku nie..*terkeluaq loghat utara plak ni pasai pa??hahahahaha....

niat yang aku maksudkan tu ialah niat suci dan ikhlas dari hati ini..niat untuk jadi seorang wanita muslimah satu hari nanti... muslimah yang aku maksudkan disini ialah seorang wanita yang menjadikan setiap saat hembusan nafasnya hanya untuk ALLAH...setiap masa yang terluangnya dihabiskan dengan pengetahuan ilmu agama...bibirnya sentiasa mengalunkan alunan ayatayat suci AL-QURAN...keterampilannya sopan dan menyejukkan mata memandang...aurat dan aibnya dipelihara hijab... YaAllah...muslimah itu yang aku inginkan...

apa yang aku cuba sampaikan disini, niat untuk menjadi 100% seperti diatas sudah ada tertanam dilubuk hati ini...tp sesuatu perubahan itu bukannya mudah kan? bak kata mak aku, "niat sudah ada xpe, lamalama niat tu akan merubah kita sikit demi sedikit"..

mungkin dlm masa 1tahun, mungkin 5 tahun, wallahua'lam... so, doakan lah perubahan ini berlaku cepat mahupun lambat yer my dearly frens...amiin..

3 comments:

  1. bkn dulu ko ade kt post FB yg ko nk kawin kew konie?? kn2?? heee

    ReplyDelete
  2. kawen jela konie.. aku tengok macam mu dah bersedia ke arah itu haha

    ReplyDelete
  3. mana ada kawan2..sy belum bersedia lah..huhuhu....nk mantapkan iman duluu..hehehe

    ReplyDelete