Sunday, May 1, 2011

YOU|ME|FRIEND|

Assalamualaikum...hai..


thanks to ALLAH sbb aku masih berkesempatan menulis entri ini..


<<ONCE UPON A TIME,I WAS LONELY. LOOK FOR SOMEONE WHO WOULD BE LIKE ME IN EVERY WAY.

SO THAT WE TO HAD SOMETHING IN COMMON TO DO AND SAY. AND I FOUND YOU ONEDAY AND SAID
“ YOU WILL BE MY FOREVER FRIEND”
YOU MADE ME SO HAPPY. YOU BRIGHTEN UP MY LIFE.
WE GOT ALONG SO WELL AND  HAD A LOS OF FUN IN OUR OWN STRIDE.
AND NOW I JUST CANNOT IMAGINE  WHAT I WOULD  HAVE DONE WITHOUT YOU.
FOR YOU ARE SO WONDERFUL, FUNNY AND SWEET.
YOU ARE MY DREAMS-COME-TRUE.
 SO DEAR FRIEND, SAY YOU WILL ALWAYS BE THERE, TO SHARE IN MY GOOD AND BAD TIMES AND TO TELL ME YOU CARE.>>



*entri pasal apa pulak kali ni cik kak oii?


owwh...ish..sabar la...tak sabarsabar..hehe.. kali ni entri tentang sorang kawan baik aku..


* baik macam mana tu kak??


ermm..baik sangatsangat...


*ce citer..ce citer..


okokok...citernya mcm ni...aku ada seorang kawan...nama? ermm nama beliau erk? nama beliau....ermm.. RAHSIA...haha..apa ada pada nama kan?hehe...
kawan aku ni lelaki...aku mulamula kenal kawan aku ni tak la lama mana..baru lagi..dalam tahun 2007-2008 mcm tu lah...aku kenal beliau pun sebab beliau kawan baik kepada kawan baik aku..(faham??)


mulamula kenal tu agak cuak jugak la..maklumlah beliau tu nampak agak SOMBONG dan PENDIAM.. tapi bila dah lamalama berkawan dan selalu lepak sekali baru lah aku tahu yang beliau ni totally PERAMAH dan MESRA ALAM..


*macam mana pulak boleh jadi kawan baik nie?


ermmm..kami mula menjadi kawan baik lepas dah selalu sangat berjumpa, bermesra dan berborakborak...siyesly selesa betul kalu bersama dengan beliau nie...dan aku rasa bukan aku sorg je yang rasa mcm ni tapi ramai lagi...HE IS REALLY A GOOD FRIEND!


*apa ciriciri yang beliau ada sampaikan beliau boleh jadi kawan baik kamu?


BANYAK! xterkira...kalau mampu aku coretkan pun pastinya tak ada yang mampu baca... tapi ciriciri beliau yang paling ketara dan paling aku suka:


PENDENGAR YANG SETIA
- beliau ni sangatsangat pendengar yang setia...setiap masalah yang aku hadapi dalam hidup ini aku tidak teragakagak mencurahkan kepada beliau... aku rasakan setiap kali aku ada masalah beliaulah tempat aku mengadu dan meminta pertolongan... beliau setia dan sabar mendengar segala karenah, kelu kesah dan amarah aku... setiap kali aku luahkan masalah aku kat beliau, aku dapat rasakan bebanan aku menjadi ringan... beliau sungguh hebat... aku bangga menjadi kawan baik beliau...


SUKA BERKONGSI MASALAH
-beliau amat suka berkongsi masalah beliau dengan aku... walaupun beliau mungkin tahu mungkin aku tidak mampu menyelesaikan masalah beliau itu tapi aku bersyukur beliau tetap sudi berkongsi segalanya dengan aku... sikap beliau ini amat membuatkan aku terharu dan menitiskan airmata... mana tidaknya, at least ada jugak orang yang percaya dan sudi untuk meluahkan sesuatu kat aku... ini amat membuatkan diri aku terasa dihargai...thanks, aku bangga jadi kawan baik kamu...


GILA-GILA
-sikap beliau yang sengal dan gilagila tu amat menghiburkan aku...sepanjang bersama beliau aku tidak pernah sekali kering gusi ataupun bosan...setiap kali berjumpa pasti ada yang dibahaskan... perangai aku yang gilagila ni jugak amat membuatkan hubungan kami serasi...tidak pernah ada perasaan jangal mahupun segan bila bersemuka dengan beliau ( kecuali ketika dlm krisis mahupun konflik )... dengan adanya kawan yang gilagila seperti beliau, duka aku menjadi ria, tangis aku menjadi tawa...sangatsangat bersyukur menjadi kawan baik beliau...


BAIK,MESRA,PERAMAH MENGAMBIL BERAT DAN PENYABAR
-aku simpulkan beliau seperti diatas kerana beliau amat mengambil berat pasal kawankawan beliau...cara beliau melayan kawankawan juga amat mesra...beliau juga sabar melayan karenah aku dan kawankawan beliau semuanya...gurauan aku mungkin agak kasar tapi aku tahu beliau tak akan simpan semua tu adalam hati beliau...kemesraan yang ada diantara kami ini membuatkan aku dan kawankawan amat menyayanginya..SANGATSANGAT! alhamdulillah beliau adalah kawan baik aku...


sekarang ini aku rasakan hidup aku takkan sempurna tanpa kawan baik seperti beliau... menaggung rindu terhadap beliau kurasakan amat perit... takkan mampu aku bayangkan jikalau aku ditakdirkan kehilangan beliau..pasti kering airmata ini menangisi... sebab aku teramat SAYANG beliau...


*wahwahwah...macam tu sekali... beruntung la beliau tu..haish...saper la kan beliau tu...


kalau nak tahu siapa beliau yang telah ditakdirkan ALLAH bertakhta dalam hati aku sebagai KAWAN BAIK, inilah orangnya.....



siapa beliau? hehe...
beliau ialah SYAZWAN HAFIZ or SYAZ or SYAZA or watever nickname you have, u are written in my heart as my BEST FRIEND!




SO, today 1 May 2011, I WISH A HAPPY HAPPY AND HAPPY BIRTHDAY TO YOU MY FRIEND...
Semoga berbahagia disamping keluarga,kawankawan mahupun sesiapa sahaja....


dan, jangan sesekali putuskan ikatan persahabtan yang terjalin diantara kita sampai bilabila...JANJI!




"FRIENDS ARE FOREVER, ITS A LOVE THAT NEVER DIES. TRUE FRIENDS ARE ALWAYS, THROUGH YOUR SMILES AND YOUR CRIES. A FRIEND WILL NEVER LEAVE YOU, UNTIL THE END OF TIME. ITS A LOVE THAT LASTS FOREVER. BUT IT NEVER COSTS A DIME"


p/s: ni sikit sedutan tahun lepas...tunggu tahun ni plak okey syaz!








HAPPY BIRTHDAY SYAZWAN! I LOVE U MY FREN!











No comments:

Post a Comment