Friday, March 11, 2011

TIDURLAH PERMAISURI~


Kudendangkan...Kunyanyikan...

Duhai puteri jelita....

Jika kau tidur lena...Mimpikan bahagia
Di taman syurga loka...

Kau dan aku berdua...

god! super duper power la lagu nie... vokal mantap, susunan lirik yg sayu dan bermakna... 
siyes ak minat lagu nie...lagu karya allahyarham P.Ramlee ni cukup menyimpan kenangan yg manis tuk ak kenang..dan xakan aku lupa sampai bila..

nak tau knape aku minat sgt lagu nie? ye lah kan..mesti ramai yg hairan..aku ni umur baru awal 20'an..lagu ni pulak zaman mak nenek kite...hehehe..macam mana lah boleh terminat kan??

ermmm ceciternye ak punya kenangan yg teramat amat amat amat manis bersama ayah tersayang bile dengar je lagu nie...yang aku pasti, bukan ak jer yg mmpunyai perasaan sedemikian tp adik2 aku yang lain..mana tidaknya, lagu ni selalu didendangkan ayahku tuk dodoi kan ak time aku kecik2 dulu..dan diikuti plak dengan adik2 aku...

aku kan anak sulung, so stiap kali adik2 ak yg masih kecil nk tido,pasti ayah aku akan nyanyi lagu ni..siyes lagu ni bukan saja buat ak tringat kenangan manis ni tapi lagu ni jgk boley buat ak sayu dan menitiskn airmata bile teringatkan segala kasih sayang dan pengorbanan ayah selama ni..

even ayah xselalu kat rumah tp masa yang ada bersama mmg xdipersiakannya... adik2 ak semuanya boleh dikatakan rapat ngan ayah...
ayah xpenah naik tangan ngan adik2..(ngan aku penah la skali sbb ak dgil, tp bile ingat2,sume tu jdi 1 kngan manis..hehe), ayah jgak xpenah marah...selalu senyum,manjakan anak2 dan terlalu baik! rindu ayah sgt2! T_T...
ayah ngan adik bongsu...



ayah ngan adik second, salwa...


ayah...
time kasih atas segala pengorbanan yg ayah curahkan tuk family..ani tau ayah penat kerja..ayah dah berusia tp demi ani dan adik2, ayah tahan je sampai skrg.. ayah, pegang janji ani..1 hari nanti ani akan senangkan hidup ayah,mak dan kuarga kita..ayah xakan susah payah cari rezeki lagi..ani akan tanggung hidup keluarga dan pelajaran adik2..ani akan balas balik apa yg ayah dah bagi selama ni..doakan kejayaan anakmu ni semoga hidup kita sekeluarga senang dan sempurna... ani sayang ayah sangat2....


sekian dahulu~ bye....

No comments:

Post a Comment